A nyaranta az autókra rakodó kosz mennyiség szinte elhanyagolható a télihez mérten. Ilyenkor ugyanis az utakra szórt só, illetve a talajról felhordott sár és a csaknem állandó nedvesség egyre vastagabb rétegként rakódik a karosszéria látható, és ami a még nagyobb baj, nem látható részeire is. Kívülről is sokszor megfigyelhető, hogy a vaskosan kosszal borított lemezek csak nagyon lassan száradnak meg, a padlólemez és a kerékjáratok pedig télen szinte sosem száradnak ki, ráadásul nem csak a nedvesség, az útról felcsapódott só is jelentősen elősegíti a korróziót.

Télen tehát nem csak esztétikai szempontból, hanem a karosszéria védelméért is fontos az autómosás. Legyinthet sokszor az ember, rendben, hogy fontos, de mínusz fokokban kinek van kedve kocsit mosni, még a gépi mosókból kiállva is azonnal ráfagy az autóra a szárítás után fent maradt néhány csepp, az ajtók, ablaktörlők pedig gond nélkül fagynak be és még rosszabb a helyzet, ha valaki az alsó mosáshoz legcélszerűbb gőzborotvákkal próbálkozik, tuti a gyors fagyás. Apró, de nagyon is hatásos trükk, ha mosás után garázsba állunk. Nem kell sajátba, ha mélygarázsba parkolunk, ott biztosak lehetünk benne, hogy külső mínusz fokok esetén is fagypont feletti a hőmérséklet és akár egy bevásárlás, pláne egy mozi alatt, gond nélkül kiszárad az autó. Ellenben, ha híg, sós, latyakos kosszal borított az autó, akkor nem érdemes fűtött garázsba állni, ugyanis a melegben, pláne zárt, párás légtérben, a hideghez mérten exponenciálisan gyorsabb a korrózió. Így, ha meleg garázs az úti cél, a legközelebbi benzinkúton érdemes megejteni egy gyors mosást. Érdemes egy törlőkendőt is rendszeresíteni, ezzel nem csak cseppmentessé tehető a karosszéria száradása, az ajtótömítéseket áttörölve minimalizálható a befagyás esélye.

Noha a téli, maró, a fém alkatrészek rozsdásodásáért felelős kosz letakarítására a gőzborotvás, nagy nyomású vizes alsó mosás a legjobb, a legalaposabb és a legkevésbé fagyásveszélyes mosást télen a forró vízgőzzel tisztító megoldás nyújtja. A lehető legalaposabb tisztítást adja, nem kérdés, hogy az ajtók, de még a tanksapka réseire is kiterjed a mosás. Az ilyen tisztítás után ráadásul száradási idővel sem kell számolni. Fontos, hogy a gőzzel a motortér is a lehető legjobban tisztítható, könnyű elkerülni a kényes helyeket, a vezérlőegységet, a gyújtótrafót és a biztosítéktáblát, de az amúgy a motortérbe is bejutó mocsok könnyedén kitakarítható.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük